woensdag 19 juli 2017

Laat ik bij het begin beginnen.

Mijn naam is Yalisa, half Nederlands, half Belg. Mijn moeder is geboren en getogen in Helmond, mijn vader geboren in Borgerhout Antwerpen.

Laat ik bij het begin beginnen, nog voordat ik geboren werd..
Ergens in de herfst van 1989 leerden mijn ouders elkaar kennen. Mijn vader was net nieuw in Nederland en eigenlijk direct nadat ze elkaar hadden ontmoet ,bij een gezamenlijke Belgische vriend,  sloeg de vonk over. Mijn moeder was destijds 21, mijn vader 26, de leeftijd die ik nu heb. Na korte tijd samen, is mijn vader bij mijn moeder ingetrokken, die toen nog thuis woonde bij haar moeder. Mijn vader had werk als dakdekker, wat goed verdiende en zo konden ze sparen voor hun uitzet.

Alles verliep prima tot een korte tijd voordat ze samen gingen wonen..
De gezamenlijke vriend waar mijn ouders elkaar hadden leren kennen, komt binnen en duwt de voorpagina van de Antwerpse krant onder mijn moeder's neus, wat er als volgt uitzag: De titel van het artikel luidde "Wie kent deze man?", met daaronder een grote foto en de uitleg wat deze man had misdaan. Mijn moeder was geschokt. De gezochte man op de voorpagina was mijn vader! De reden dat mijn vader hier in Nederland terecht was gekomen, was omdat hij diverse banken voor miljoenen, destijds nog Belgische Franken had opgelicht door middel van document-, vingerafdruk- en anderen vervalsingen. Door naar Nederland te vluchten, was mijn vader ontkomen aan alle justitie en strafvervolging, ze konden hem immers nergens vinden. Aangezien de communicatie tussen Nederland en België erg slecht was en mijn moeders liefde voor mijn vader erg groot was, zijn ze toch samen gaan wonen en samen verder gegaan.

In mei 1990 is mijn moeder zwanger geraakt en beide waren dolgelukkig met dit nieuws. Het feit dat mijn vader gezocht werd in Belgie, heeft zelfs hun huwelijk op 17 januari 1991 niet in de weg gestaan.

Om precies te zijn één maand en vijf dagen na hun huwelijk, op 22 februari 1991 om 15:10 uur, werd ik geboren. Niet wetende, wat me in dit leven wat hun mij hadden gegeven, nog te wachten stond..



Mijn vader, moeder en ik.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De tweede straf

Zoals jullie een tijd terug konden lezen was mijn vader na anderhalf jaar gevangenschap vrijgekomen en was dit maar voor korte duur. Kort na...